woensdag 22 juni 2016

Mooie groene stippen, omslagdoek in precies mijn kleur...


En eindelijk is ie dan af. Er zijn verschillende projectjes tussendoor gekomen, en deze bleef langzaam maar gestaag vordereN.

Vorig jaar zomer de zijde laten verven in deze prachtige groene kleur. (Het is de Sac 750 100% zijde van Greta and the fibers) en ik heb een patroontje getekend op ruitjes papier om een polkadot-achting effect te krijgen. Eenmaal aan het haken bleek ik het heel makkelijk zonder patroon te kunnen doen, het wees zich vanzelf. Er zitten ongeveer 1500 meters draad in. Gehaakt met een bamboe naald nr. 3.


Ik heb de maten aangehouden van mijn zwarte omslagdoek met rozen (die ook van dezelfde zijde is gehaakt). Ik vind 'm erg mooi geworden. Een mooie omslagdoek voor over mijn jurken, soepel en heerlijk zacht aanvoelend. Weer een mooi sieraad erbij.

Ik heb een aantal foto's gemaakt. Bij degene waar ik het werk vasthoud zie je mooi dat er ook een beetje kleurverloop is, daar zie je dat het handgeverfd is. (Het werk ligt hier op de strijkplank om geblokt te worden. En nu...op naar het volgende project!

2 opmerkingen:

Angelique zei

Hier kan gereageerd worden🌺

Anoniem zei

Ook mijn kleur��
Heel mooi!!!

Groetjes, Sally