woensdag 11 november 2015

Stola van zijde

En toen was ie ineens wel af.
Afgelopen week mezelf de regel opgelegd, dat ik aan niets anders mocht starten voordat deze af was.
Ik heb vanalles gehaakt tussendoor en liet de stola voor mezelf dan steeds even liggen...
Nu mag ik genieten van het dragen van dit haakwerkje.



Slechts 150gram en van 100% zijde! (Er zit zeker 1100 meter garen in...)
Mooi, zacht soepel en ik vind ook nog heel erg goed gelukt!
De wol is geweldig, gekocht in mijn favoriete winkel in Barcelona (all you knit is love) maar dat heb ik vast al vaker geschreven.. En zoals je ziet op het etiket, uiteraard weer handgeverfd, van de hand van Greta and the Fibers. In een eerdere blogpost schreef ik al dat het een combinatie van patronen is geworden, maar het idee komt van de makers van Haken en kleur. In hun boek "haken en kleur buiten" staat het patroon voor een dergelijke omslagdoek van dikker garen, iets minder gedetailleerd, maar zeker iets waar ik ook nog eens aan begin...


Fijn als extra stola/omslagdoek over een vest/jurk, als een soort van sieraad. Ook fijn als sjaaltje in de winter en als omslagdoek in  de zomer (dat was mijn eerste gedachte bij start van dit project).


Geen opmerkingen: