zaterdag 28 november 2015

Mijn keukenprinses en de New York cheesecake


Mijn keuken is meer dan compleet met deze keukenprinses.
"Mijn keukenprinses en de New York cheesecake" klinkt als een sprookje...
Like a dream come true, ik kan eindelijk bakken met een keukenmachine waar ik alleen van kon dromen.
Toen ze kwam, was ik al helemaal verliefd en heb deze mooie fotocollage gemaakt van een serieus un-Boxing momentje, met daarbij ook een paar fotootjes van de gezellige avond uit met dochterlief, uiteten bij de Mexicaan..


Vorig jaar begonnen met sparen en nu is het dan eindelijk zover.
Hieronder een van mijn recente baksels, mijn allereerste New York cheesecake.!


Naar een recept van Jamie Oliver uit het boek "James Amerika".
een aanrader, al heb ik wel een paar aanpassingen gedaan, en heb naast milde magere kwark ook een koffielepel vanille extract toegevoegd, iets minder boter voor de bodem gebruikt en bastognekoekjes met een half pak Mariebisquitjes gebruikt (ongeveer 300 ipv 350 gram koekkruimels)
En geef toe, zoals ik ze had ingepakt voor vervoer, lijkt het toch net of de taartstukjes zo uit de bakkerij vandaan komen...



Geen opmerkingen: