zondag 13 september 2015

Het kind uit de snoepwinkel haakt een armsieraad

Ik had het idee voor de armband van een vriendin die me in het voorjaar wees op een gehaakte armband met kraaltjes, die ze op Pinterest en Etsy had gezien. Te koop voor  (in mijn ogen) belachelijk hoge bedragen (€50 en hoger)...
Ik was op dat moment nog druk hakende om alles in orde te hebben voor de bruiloft, blauwe bloemetjes all over dus. Maar dat kon ik niet prijsgeven aan betreffende vriendin.
Dus ik heb wijselijk niet "gehapt" op dat moment.
Nu is er tijd en kreeg ik die enorme hoeveelheid garen en kwam dat idee van die armband weer omhoog (plop!) .
Met een heerlijk kopje verse  koffie  ging ik aan de slag. Er gaat niets boven een hand-gezet kopje, ondanks mijn voorliefde voor nespresso, is dit meer genieten van de koffie, mindfulle koffie zou je kunnen zeggen; bonen kiezen, ruiken, bonen malen, koffie opgieten, wachten, nog eens opgieten...hmmmm en genieten maar



Ik maakte een herftsversie die meer/duidelijker van mij is, want namaken kan iedereen...
De paarse is van mijzelf voor die vriendin uiteraard ook eentje, voor het aandragen van het idee. Ze wilde warme herfstkleuren. En ik vind het eerder een sieraad dan een armband geworden..


Geen opmerkingen: