donderdag 13 augustus 2015

Kleinigheidje


Ik had al tijden een stempeltje liggen dat ik eens in een opwelling gemaakt had voor een goedgeefse en gezellige collega.
Ze is geweldig met keramiek, heeft een heerlijke creatieve geest en heeft die gave die het maakt dat ik na een gesprekje over haar creaties meteen ook weer zelf aan de slag wil.

Nu loopt het bij mij wel eens over van ideetjes en dan komt het er niet helemaal van, simpelweg omdat de tijd dan ontbreekt.
Nu wilde ik haar die stempel geven voor haar verjaardag (is inmiddels maanden terug) maar op de een of andere manier vond ik het niet goed genoeg...de letters niet mooi en subtiel genoeg gelukt, het vogeltje daarentegen vond ik juist een weerspiegeling van haar creatieve uitingen...dilemma dus.

Maar soms moet je blijkbaar gewoon even wachten.
We hadden een zakelijke afspraak en een paar dagen tevoren wilde ik het toch gaan inpakken, om het haar te geven  (" het gaat tenslotte niet om perfectie, maar om het gebaar"...dat hield ik me voor).
En toen kwam het idee om het iets eigenzinniger aan te kleden. Niet de stempel bevestigen op een simpel houten blokje, maar waarom niet van een houten doosje een stempeldoosje maken met een voorraadje labels, zodat ze haar kunstwerkjes kan versieren met een label! Ik heb er een paar voorgestempeld, en de rest mag Dees uiteraard zelf doen.


Geen opmerkingen: