zondag 5 mei 2013

Mijn vrijheid

5 mei, een dag om mijn eigen vrijheid weer eens te definiëren...
Wat betekent vrijheid voor mij?
Gisteren was het dodenherdenking, maar heb ik juist mijn vrijheid gevoeld.
's Ochtends met de fiets in het zonnetje richting stad omdat ik een bolletje haakgaren wilde scoren, reed ik langs een winkeltje dat ik nog niet had ontdekt, met oude/kringloopspulletjes in een ambiance met een platenspeler die draaide, het zonnetje dat naar binnen scheen door de grote ramen, de koffie en thee die klaar leek te staan op de gedekte tafels en vooral mijn eigen gevoel van een cadeautje binnen te zijn gelopen.

Een vrouwtje en een schaaltje lachten mij toe bij het rondlopen en het winkeltje bleek er al een vijftal maanden te zijn en zolang stond het vrouwtje al te stralen...


Het schaaltje liet mijn bloed ook iets sneller stromen en mocht mee...bij het inpakken was de vraag " is er een cadeautje bij?" het moment om toe te geven dat ik mezelf zojuist een cadeautje had gegeven en de aanleiding voor de vrouw achter de toonbank om mij te verblijden met een mooi turquoise rieten tasje als verpakking, die perfect paste bij mijn jurk op dat moment...ik heb haar hartelijk bedankt voor het verblijden van mijn dag.
En nadat ik nog heerlijk door de stad had gebanjerd en in mijn favoriete kledingwinkel (Chica in Sittard) heb staan kletsen, gewoon omdat ik daar de tijd en ruimte voor kon nemen, nog even over de markt gelopen voor verse groente en fruit en thuis mijn schatten bewonderd en genoten van de dag waarop ik ineens drie opdrachten voor ringen binnen had en er ook nog een aantal voor dat speciale leuke kledingzaakje ga maken om te zien of ook anderen mijn ring leuk genoeg vinden om te kopen... Vandaag neem ik me de vrijheid om het schaaltje verder te vullen met mooie ringen en om te genieten van het mooie weer en het feit dat ik mijn gedachten de vrije loop mag laten.... Vrijheid is wat je er zelf van maakt... Fijne bevrijdingsdag en dat iedereen vrijheid mag voelen!

Geen opmerkingen: